Kiralık Araç Kullanım Kılavuzu
- İhtiyacınız olan aracı belirleyeceğiniz kiralama süresi boyunca bireysel ve kurumsal olarak kiralayarak, öz
kaynaklarınızı kullanmadan avantajlı koşullar ile araç kullanma imkanı sağlar.
- Size sunduğumuz hizmetti en konforlu ve en avantajlı şekilde yaşayabilmeniz için, kiralama dönemiz süresince ihtiyaçınız olabileceğini düşündüğümüz bilgileri sizler için bir araya getirdik.
- Öncelikle Aracınızda bulunduğunuz sürece emniyet kemerinizi takmanızı önemle hatırlatırız. Lütfen unutmayın
“Emniyet Kemeri Hayat Kurtarır”
Önemli Telefon Numaraları
- Araçınız ile ilgili her türlü destek ve ihtiyaçlarınız için bizi 7/24 arayabilirsiniz
- Müşteri Hizmetleri 0216 388 22 22
- Kaza mahalli şehir içi ise 154-155
- Jandarma bölgesi ise 156
- Ambülans 112
- İtfaiye 110
Aracı teslim alırken:
- Aracınızı teslim aldığınızda, araçla birlikte verilecek olan kullanım kılavuzu ve garanti kitapçıklarını dikkatle okuyunuz.
- Aracı kullanmaya başlamadan önce lütfen şirketinizin kiralık araç kullanım prosedürü hakında bilgi alınız.
- Size teslim edilen araç, araç kiralama sözleşmesine taraf olan kiracının tanımladığı yetkili kişiler tarafından kullanılabilir.
- Aracın kullanım süresince akaryakıt giderleri, köprü, tünel, otoyol geçiş ücretleri ve trafik cezaları aracı kullanan kişi tarafından veya firması tarafından karşılanacaktır. Trafik kazasıyla oluşan her türlü zararın tazmini zorunlu mali trafik sigortası ve kasko sigortası tarafından kanuni limitler çerçevesinde karşılanacaktır.
- SZL Otomotiv’in onayı olmadan kiralanan araç üzerinde hiçbir değişiklik yapılmamalıdır.
- Araçla birlikte size teslim edilen aksesuar ve avandakı setleri araçla birlikte yine eksiksiz olarak iade etmeniz gerekmektedir.
Kaza Halinde:
- Mümkün olduğunca soğukkanlı olun ve acele etmeyin. Öncelikle kaza yapan tarafların sağlıklı olup olmadığının kontrol edin ve aksi bir durum olması halinde destek talep edin . Hatalı bir işlem yüzünden haklı iken haksız duruma düşebilirsiniz.
- Aracınızı yerinden hareket ettirmeyin ve SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, kaza hakkında bilgi verin. Gerekli tutanaklar tamamlandıktan sonra Araçınız hareket edemiyor ise SZL Otomotiv size çekici hizmeti için yönlendirecektir. Ancak kaza mahalinde yeni kazalara sebebiyet vermeyecek güvenlik önlemlerini almak KİRACI’nın sorumluluğundadır.
- Maddi hasarla sonuçlanan kazalardan sonra kazaya karışan diğer sürücü/sürücülerle kazanın oluş şeklinin tutanak ile tespitinde anlaşılması durumunda maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı düzenlenecektir.
- 2918 sayılı Karayolları Kanunu’na göre, tarafların kazanın oluş şekli üzerinde anlaşmaları ve aşağıda belirtilen koşulların sağlanması durumunda, polis veya jandarma raporu aranmamaktadır.
Dikkat edilmesi Gereken Hususlar:
- Aracınızda mutlaka söz konusu formları bulundurmanızı rica ederiz.
- Kaza mutlaka birden fazla aracın karıştığı bir kaza olmalıdır. Tek taraflı kaza olarak nitelendirdiğimiz, başka aracın karışmadığı veya park halinde araca kim tarafından çarpıldığının bilinmediği durumlar bu kapsamda değildir,
- Kazaya karışan araçların Trafik sigortası poliçesi olmalı
- Kaza sadece maddi hasarlı bir kaza olmalıdır. Ölümlü ve/veya yaralanmalı bir kazada mutlaka polis yada jandarma çağrılması gerekmektedir.
- Aracınızı yerinden hareket ettirmeyin ve SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, kazayı tarif edin ve kazaya ilişkin değişik açılardan fotoğraflar çekin, Ancak kaza mahalinde yeni kazalara sebebiyet vermeyecek güvenlik önlemlerini almak KİRACI’nın sorumluluğundadır.
- Kazaya karışan tarafların kullandıkları araç için gerekli sürücü belgelerinin bulundurulması gerekmektedir.
- Sürücülerde alkol olmamalı ve akıl sağlığının yerinde olması gerekmektedir.
- Kazaya karışan araçların herhangi birinin kamuya ait olmaması ve kamu malına zarar verilmemiş olması gerekmektedir.Kanuna uygun şekilde işlem yapın. Araçların çekilmesi sonrasında yapılacak kontrollerdeki bir eksiklik, çağrılabilecek zabıtanın hiçbir işlem yapmamasına neden olacak ve yapılacak itirazlar geçersiz sayılacaktır.
- Tutanak sadece olayın oluş şekli ile ilgilidir. Hatalı olanı seçmek (kusur oranını belirlemek) TRAMER girişi sonrasında sigorta şirketleri tarafından anlaşma sağlanamazsa oluşturulacak komisyon tarafından gerçekleşecektir.
- Kazaya karışan taraflar arasında düzenlenen tespit tutanağının ıslak imzalı nüshası Ruhsat ve Ehliyet fotokopileri ve Zorunlu trafik sigorta poliçesinin fotokopisi alınmalıdır. Evrakların asıllarının en geç sonraki gün mesai saati sonuna kadar araçla birlikte mutlaka SZL OTOMOTİV’e teslim edilmesi gerekmektedir.
- Anlaşılarak düzenlenen form, trafik zabıtalarınca doldurulan form niteliği taşıyacaktır. Daha sonra itiraz edilmesi geçersiz olacaktır. Bu sebeple acele etmeden, doğru ve eksiksiz doldurmaya özen gösteriniz. Ayrıca kazaya karışan tüm tarafların imzalamasını sağlayınız.
- Eğer yukarıdaki koşullara uymayan bir durum söz konusu ise; maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı doldurulmayacak ve Kaza mahalli şehir içi ise 154, jandarma bölgesi ise 156 numaralı telefon aranarak trafik zabıtasına haber verilecektir. Polis tutanağı tutturulmak istendiğinde ancak kolluk kuvvetlerinin olay yerine intikal etmeme halinde polis karakollarına başvurarak ifade tutanağı tutulması gerekmektedir.
Aracın Çalınması
Aracın Çalınması Halinde:
- Aracınızı terk ederken camların tamamen kapalı, kapıların ve bagajın kilitli olduğundan emin olunuz.
- Aracınızı üçüncü şahıslara emanet etmeyin.
- Aracınızın trafik ekipleri tarafından çekilmiş olma ihtimalini kontrol edin
- Aracınızın çalınması halinde emniyet birimlerine bildirimleri yapın ve acilen SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak bilgi verin.
- İfadenizin de yer aldığı raporları en geç 24 saat içerisinde SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri yetkililerine ulaştırın. Bu evraklar tamamlanmadan geçici araç temin edilemeyeceğini unutmayın.
Olağanüstü Haller:
- Yangın ve sel gibi doğal afetler halinde can güvenliğinizi sağlayın.
- Tehlikenin geçtiğinden emin olduktan sonra SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, olay ve aracın durumu hakkında detaylı bilgi verin.
- Aracın zarar görmesi halinde polis ve jandarma karakolundan detaylı hasar raporu ve kullanıcı ifade tutanağını mutlaka talep edin.
Arıza ve Onarım Halinde:
- Aracınız seyir halindeyken arızalanır ise: Aracınızı gördüğünüz uygun bir yere arkasına 100 metre uzaktan görülebilecek şekilde uyarı işareti koyacak şekilde çekiniz.Eğer aracınız bir virajda kaldıysa uarı işaretini 40 metre uzaktan görülebilecek şekilde yerleştirin.
- SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri ile temasa geçerek, konum ve arıza belirtileri gibi konularda bilgi verin.
- Aracın hareket ettirilmesinin sakıncalı olduğu durumlarda çekme işlemi ve yetkili servise götürülmesi için SZL Otomotiv Müşteri Hizmetlerini aramanızı ve yapılacak yönlendirme doğrultusunda hareket etmenizi rica ederiz.
- Aracınızda kesinlikle değerli eşyalarınızı bırakmayın. Böyle durumlarda servisler ve şirketimiz herhangi bir sorumluluk kabul etmez.
- Gerekli olması halinde SZL Otomotiv size geçici araç temin edecektir.
Periyodik Bakımlar:
- Aracınızın üreticisi ya da distribütörü tarafından verilen kullanım ve/veya garanti kitapçıklarında belirtilen bakım periyotlarının tarafınızdan takip edilmesi gerektiğini unutmayın.
- Aracın servis zamanı geldiğinde SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayın. Yapılacak yönlendirme doğrultusunda hareket etmenizi rica ederiz.
- Bu işlemler için aracınızı servise bıraktığınızda, aracınızda kesinlikle değerli eşyalarınızı bırakmadığınızdan emin olun.
- Anlaşmalı servislerimizde yapılan işlemlerde herhangi bir ödeme yapmanıza gerek yoktur. Araç bakım zamanı markaya ve modele göre farklılık gösterebilmektedir.
Plaka, Ruhsat Veya Anahtarin Çalinmasi/Kaybolması:
- SZL Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ne bildirimde bulunun. Yönlendirme doğrultusunda polis veya jandarma karakoluna müracaat ederek gerekli bildirimleri yapıp, tutanak tutun. Raporların tarafımızıa ulaştırılması akabinde yeni ruhsatın çıkarılması ile ilgili işlemler hemen başlatılacak ve sonuçlanır sonuçlanmaz çıkartılacak ruhsat ya da plaka en kısa sürede tarafınıza gönderilecektir. Eğer aracınızın anahtarını kaybettiyseniz, SZL Otomotiv yetkilileri tarafından yönlendirilene kadar aracınızın güvenliğinden emin olmalısınız.
HGS:
- SZL Otomotiv tarafından temin edilen tüm araçlarda aramızda imzalanan sözleşmede aksi belirtilmedikçe HGS bulunmakta olup tüm işlemler tarfımızca yapılmaktadır. Tüm geçiş ücretleri sizin tarafınızdan ödenir.
Kış Aylarında Dikkat Edilmesi Gereken Bilgiler:
- Araç üzerinde kar varsa, seyir halinde görüşü kısıtlamaması için aracınızı yola çıkmadan önce temizleyin.
- Dizel araçlarda kızdırma lambası sönmeden kesinlikle aracınızı çalıştırmayın.
- Sabah ilk hareketten önce mutlaka en az 1 dakika süreyle aracınızı rölantide ve gaza basmadan çalıştırın.
- Hareket etmeden önce aracınızın camlarında buğulanma varsa, klimayı faal
duruma getirip, dış sirkülasyon ve cam konumunu kullanarak buğuyu giderdikten
sonra hareket edin. Hava sıcaklığının 0 °C’nin altına düşmesi beklenen durumlarda aracınızı park ederken; direksiyonu kaldırım yönüne çevirerek, aracı viteste bırakın. Kesinlikle el frenini devreye sokmayın
- Soğuk havalarda aracın silecek lastiklerinin cama yapışıp yırtılmaması için park esnasında silecek kollarını kaldırın ve Aracınızın sileceklerini camdaki buzlanma çözüldükten sonra çalıştırın.
- Karlı havalarda, lastik basıncının normal değerden 1 veya 2 PSI yüksek olmasına dikkat edin.
- Karlı yollarda mümkün olduğunca aracınızı düşük devirde kullanın.
- Karlı yollarda dik inişlerde, en düşük viteste gaz vermeden (kompresyonda) inmeye dikkat edin.
- Otomatik şanzımanlı araçlarda karlı yolda dik inişlerde, iniş yapılacak yolun durumuna bağlı olmak üzere eğer çok dik ve dar ise D1, daha az dik ve çevre daha geniş ise D2 konumunu kullanın.
- ABS sistemi hiçbir koşulda fren mesafesini kısaltmaz. Araçta ABS sistemi var diye daha kısa mesafede duracağınızı düşünmeyin. Yolun ıslak ve/veya karlı olması durumunda (kaygan zemin) ABS sistemi aracın kayarak savrulmasını engeller.
- Soğuk havalarda silecek fıskiyelerinden su gelmemesi durumunda cam su deposu, bağlantı hortumları, fıskiye memeleri içinde bulunan su donmuş olabilir, eğer fıskiyeye basmaya devam ederseniz cam su motorunun yanmasına sebep olabilirsiniz.
- Zincir takılması gereken durumlarda, zincirin montajını tam ve eksiksiz yaparak, sıkılığının kontrol edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde araç zarar görebilir.